[RECENZIJA] Starchitects - Shift (2016)

Published on by IGOR LAZAREVIĆ

[RECENZIJA] Starchitects - Shift (2016)

Pripala mi je ta čast da recenziram treći album "Shift“ ukrajinskog Progressive / Post-Metal benda Starchitects pre nego što je zvanično i izašao na tržište. Kao što već pomenuh, bend je iz Ukrajine, lično ne znam nešto mnogo o njima, pa bih mogao polako da počnem preslušavati ovo izdanje koje će zvanično ugledati svetlost dana 5. oktobra.

Album je počeo i već imam jednu malu zamerku na to što već prva pesma "Nuovo II“ traje više od 10 minuta, najduža je na albumu. Lično to ne volim, volim da početne pesme na albumima budu nešto kraće, pa one što su pri kraju da budu duže. Pesma je poprilično slušljiva i bez obzira na moju zamerku, uživanje je slušati je i gotovo da se ne primeti koliko dugo traje, jer se malo izgubim u vremenu dok je preslušavam. U nekim momentima osećam sludge momente, iliti neki raniji dan benda Mastodon. Samim tim pretpostavljam da su im oni i bili jedan od bendova na koje su se ugledali dok su komponovali. Nema mnogo atmosferičnosti, ima interesantnih brejkova i prelaza. Sledi "Shift“ koja je, što se može konstatovati po priloženom, kao neka vrsta intra za album. Štaviše, nije ni toliko loše što su je ubacili na drugo mesto na albumu, takođe i ovde mogu da se osete uticaji Mastodona. Pesme "Nuovo III“ i "Nuovo I“ su takođe poprilično dugačke (malo jače od po 8 minuta). Interesantno mi je to što ove tri pesme nisu poređane po onom podrazumevanom redosledu I, II, III, nego su II, III, I. Pesme imaju poprilično složen aranžman i bogate su interesantnim ritmovima, nisu dosadne. U nekim momentima treći deo pesme "Nuovo“ me podseća malo na domaći Destiny Potato. Pesme su pune zanimljivih melodija, takođe. Nisu jednostavne za sviranje. Kasnije, radi ubijanja monotonije (album nije monoton, tako se samo kaže), u jednoj od pesama, tačnije u pesmi "The Death Of Her Money“ ovoj četi se pridružio pevač Darren Kaskie, koji nas svojim izuzetnim glasom sprovodi kroz neku drugu dimenziju. Pesma me je podsetila na neke pesme od bendova Mono, Lodz, Moanaa... Kao poslednja pesma na albumu je "Interlocutor“, izmiksovana je od strane Stonefromthesky-a. Početak pesme mi se iskreno ne dopada nikako, ne znam zašto, prosto mi nije slušljiv. Ali kako pesma odmiče, čini mi se kao da je sve bolja i bolja. Kada krenu deonice sa klavirom, pesma mi se automatski mnogo više svidi. Pomalo jezivo zvuči na momente. Vrlo zanimljiv miks, kao da su pomešali Post-Metal sa Drum & Bass muzikom.

U globalu veoma interesantno izdanje, nije loše! Bilo mi je lepo dok sam preslušavao album, nije mi predstavljalo mučenje, što je najbitnije. Ko voli Mastodon i možda ga interesuje kako bi zvučali kada bi bili instrumental, preporučujem ovaj album. Produkcija je ok, verujem da momci nisu imali mogućnosti za bolju, solidno! Što se tiče originalnosti, nije nešto što već nisam čuo, bez obzira na to, imaju neku čar i mislim da bi bend uživo mogao da zvuči daleko bolje, nego što to čini u studio verzijama pesama. Album cover je dobar, Max Bondar ga je odradio. Uz ovakvo izdanje, odlično uklopljen cover. Siguran sam da će kako budu smišljali nove pesme biti sve bolji i bolji! Srećno!

Tehne (muzika, produkcija...): 70%

Poesis (kreativnost, originalnost...): 68%

Album cover (privlačnost, uverljivost...): 78%

Konačna ocena: 72%

Published on Recenzija-Review

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post