[RECENZIJA] Neters Shrine - Demon's Seed (2016)

Published on by BORISLAV KIKOVIĆ

Pred nama je jedan vrlo interesantan album. Naime, Neters Shine je projekat Sretena Veličkovića iz Kragujevca. Momak je okupio veoma interesantnu skupinu muzičara oko sebe i sa ovakvom ekipom oko sebe najavio je album koji vredi poslušati.
Tekstove, bas i ritam gitara kao i većina vokala (sjajan growl i scream) su Sretenovo delo, za bubnjevima je sedeo Vojin Ratković (Punished, Darkshines, Deadly Mosh), zatim Boža Friedman na gitarama i mnoštvo vrhunskih vokala srpske metal scene kao đto su Miloš Stošic (Deadly Mosh, Motorcharge), Aleksandar Stojković (Burning Circle, A|symmetry), Predrag Pavlović (Epilog) i Jadranka Stanić (Superhammer, Elsewhere Shine).

No, da krenemo sa prečešljavanjem pesama. Album otvara "Blind Myself" i taj groovy thrash fazon sa growl vokalom nije nešto u čemu ja previše uživam, ali ovo je tip pesme koji jednostavno tera na slušanje. Već sledeća pesma "Brothers In Arms" je više po mom ukusu, ali pesmi manjkaju definisani prelazi, nekako stičem utisak da je zbrzano da se uradi što više. Pesma "Personal Saviour" mi je takođe jako interesantna, rifovi su do jaja, Acino pevanje u refrenu je do jaja, Božina solaža je do jaja, pesma je do jaja i stvarno ne znam zašto me iz nekog razloga podseća na Lordi (bend koji inače obožavam).
Dolazimo do "Worst Fear" i samo ću reći da je klasična "Stole" pesma, brzina i žestina sa naglaskom na Stoletov vokal, u suštini ništa drugačije od onoga što radi Deadly Mosh. E sad dolazimo do možda i najzanimljivije pesme "Demon's Seed" po kojoj album i nosi ime i zapravo me je sam Sreten ovde iznenadio kvalitetom svog pevanja, potpuna suprotnost u odnosu na prethodne 4 pesme. Sa druge strane mislim da je Jadranka mogla ovo mnogo bolje ali da ne cepidlačim, pesma je vrlo dobro sklopljena.
Sledeća pesma "Oblivion" sa moje tačke gledišta je svakako jedna od slabijih na albumu tako da se ne bih tu zadržavao. "Forces From Within" i ponovo Aca na refrenu, još jednom sjajan posao. Stižemo i do "Crusaders Wrath" koja je po mnogo čemu čudna u odnosu na ostatak pesama, ali sigurno još jedna vrhunska i posebnu draž daju Jadranka i Peđa na vokalima. "Live Your Lie" je opet sjajna pesma, ali mislim da bi bilo bolje da je na mestu pesme "Oblivion", deluje mi da bi se bolje uklopilo u fluentnost albuma. I za kraj "Famous Crew". Stvarno ne znam šta bih rekao o ovoj pesmi, deluje kao da joj nije mesto na albumu, čak štaviše slušajući ovu pesmu očekivao sam da mi odnekud krene uvodna špica za Death Note, ali kao bonus pesma na albumu je sasvim ok.

Album je prilično ujednačen, kompaktan i ima taj neki tok koji jednostavno tera slušaoca da izdvoji svoje vreme i posluša ovih 10 pesama. Još uvek nije jasno definisan pravac u kojem se kreće bend, jer je to dosta žanrovski šareno, što mogu da razumem jer je ovo ipak debi album, dosta gostiju, a i bend još uvek treba da pronađe svoj zvuk. Najveći plus u celokupnoj priči je energija koju ovaj album prenosi na slušaoca. Ritam sekcija je ovde u prednosti.
Od zamerki možda mogu da kazem da mi je produkcija nesto slabija nego što sam očekivao (konkretno mislim na miks vokala i bubnja) ali neću da kritikujem produkciju, ipak je ovo Srbija. Nadam se da će sve ove boljke prevazići u budućnosti.

Mogu da kažem da nisam navikao na kombinaciju powera i thrasha toliko (veći sam ljubitelj powera nego thrasha), ali ovo je poprilično dobro, iako bi moj savet bio više thrasha, manje powera. Sve u svemu, što se mene tiče, ovaj album ima svoje mesto u top 5 izdanja ove godine.
Nadam se da je pred Sretenom i ekipom blistava budućnost, jer momak stvarno ima ideju i kvalitet, a bogami i umecć da to i iznese.

Tehne (muzika, produkcija...): 81%

Poesis (kreativnost, originalnost...): 85%