[RECENZIJA] Aurium - Still Life (2015)

Published on by NIKOLA MARIĆ

[RECENZIJA] Aurium - Still Life (2015)
[RECENZIJA] Aurium - Still Life (2015)

Sympho, gothic, očekujemo nešto kao Nightwish, malo možda Within Temptation, i eto, to je to otprilike.

Zamisli bend koji se skupio na probi i snimaju koješta - što iz sprdnje, što zarad vežbanja. I eto tako, lagano naprave 50ak pesama od kojih vešto izaberu najboljih deset, ispoliraju ih, srede i eto albuma! Preostali nus-produkt kreativnog procesa završi negde, recimo na đubrištu. ’Si zamislio? Odlično, vratićemo se posle na to.

Želim da pohvalim progresivni izlet sačinjen od pesama - "Following The Rain“, koja zaista prenosi atmosferu ugodne kišice nakon koje bi se moglo krenuti u šetnju sa "Lady Night“. Ove dve pesme prilično bustuju originalnost i dobro bi bilo da bend više ovako eksperimentiše. Mislim da bih komotno mogao uz ove dve pesme da odradim prijatnu jesenju šetnjicu ili bar njen deo... Progresivni rok kao da izbija, osvežava, a i ako treba da se "zatrubi“ zarad autentičnosti, samo napred. Ima emocija, doduše ne baš klasično gotik, ali ima!

Što se tiče ostalog materijala, vratimo se na pričicu s početka. Zamisli sad da je bend koji snima album i bira pesme ustvari Nightwish! I to iz Tarja perioda, a Aurium ekipa koja kopa po deponiji i naleti tako na koncentrovano najtvišovsko đubre i odmah se baci na reciklažu! Dakle, originalnost bliska nuli. A ima li očekivane energije, strasti, prštanja emocija? Nema. Gde su udarni refreni? Gde je nezaustavljivi drajv? Dobro, "Losing You“ je simpatična pesma. Vidi se da se ekipa potrudila, da poseduje izvestan potencijal, ali kao da je neki strah od žanrovskog opredeljenja preovladao. Milica (pevačica) koja ima sasvim solidan glas zvuči na momente prilično smoreno. Gitara jeste u nekim trenucima sirova, ali nedovoljno kida! Možda bi umesto a touch of Art-a ovde bilo potrebno nekoliko kila Arta i smelosti da se iskoriste mogućnosti.

Da se razumemo, iako je manje više reciklaža u pitanju, ovo nije krš. Nije jako loše, ali nije ni mnogo dobro. Slušljivo je, ali je uglavnom dosadno.

Preporučio bih bendu da se oslobode žanrovskih okova, straha i da iskoriste svoj potencijal. Nije bitno koliko će ljudi to da sluša, šta će drugi da misle, da li će fanovi Najtviša da budu zadovoljeni. A sad direktno - ajmo ljudi, spržite nešto svoje, strastveno i originalno!

Ocena

Tehne (muzika, produkcija...): 56%

Poesis (kreativnost, originalnost…): 24%